tirsdag den 28. august 2012

BB cream - Maybelline vs. Garnier



BB cream står for Blemish eller Beauty balm og har i den seneste tid været noget man har kunne læse om alle vegne. I er nok blevet fortalt igen og igen hvad en BB cream er, så for jer der ikke allerede ved det, vil jeg lige hurtig sige at det er lidt ligesom en dagcreme der fugter men farver som en foundation, oftest godt nok ikke helt lige så meget som en foundation. Den kan bruges som primer under foundation, men også alene uden foundation over, hvis man bare vil have en let dækkeevne, og det er det jeg fortrækker at gøre med en BB cream. Jeg har testet to budget venlige BB creams for jer, som jeg vil sammenligne.




Den første er Maybellines Dream Fresh BB cream, som i kan se på billedet ovenfor. Jeg købte den i Frankrig og den kan desværre ikke købes i Danmark enndu, men jeg er temmelig sikker på den snarest vil kunne købes herhjemme. Det er et stort desværre, da jeg faktisk synes rigtig rigtig godt om denne BB cream. Jeg bruger den som sagt alene, altså uden foundation, men jeg bruger stadig dagcreme under BB creamen. Den ligger sig rigtig flot på huden, og får den til at se sund og frisk ud. Jeg bruger den den lyse farve, og den er et temmelig perfekt match med min hudfarve lige nu. Kunne forstille mig at den var lidt for mørk om vinteren, men der ville jeg nok alligevel også hælde til at bruge en rigtig foundation. 




Den næste jeg har prøvet er Garniers svar på en BB cream. Deres Skin Renew er med sin pris på 90 kroner som sagt meget budget venlig, og den er endda ofte på tilbud. Desværre mener jeg bare ikke den er god nok. Den minder mest af alt om en meget fedtet farvet dagcreme, og jeg blev ret skuffet da jeg prøvede den. Maybellines BB cream fik huden til at se sund og frisk ud, men Garniers fik bare huden til at se fedtet ud. Hvis man har meget tør hud ville den måske virke bedre, men det kan jeg ikke helt sige noget om. Til gengæld er Garnier lige kommet ud med en ny udgave af deres BB cream til oily skin, så de har nok taget kritikken til sig, og har prøvet at løse problemet med en ny udgave til alle os der ikke har så tør hud. Den har jeg desværre ikke prøvet endnu, men jeg kan kun forstille mig det er en forbedring. Et andet problem jeg har med Garniers BB cream, er farven. Jeg bruger igen den lyseste farve, men den er simpelthen bare lidt for mørk til mig.

Så alt i alt er Maybellinnes BB cream efter min mening langt bedre, og hvis i ikke kan vente til den kommer til Danmark, kan i måske prøve nogle af alle de andre BB creams der findes på markedet.

Bruger du en BB cream og hvilken?


English translate:


BB cream stands for Blemish Balm and has in recently been something you could read about everywhere. You have probably been told again and again what a BB cream is so for those of you who do not already know it, I will just quickly say that it is a bit like a day cream that moisturizes but also gives color. It is  usually not quite as much as a foundation. It can be used as a primer under foundation, but also alone without foundation over if you just want a light coverage, and that's what I prefer to do with a BB cream. I have tested two budget-friendly BB creams for you that I am going to compare.

The first is Maybellines Dream Fresh BB cream, as you can see in the picture above. I bought it in France and can not be purchased in Denmark yet, but I'm pretty sure it will shortly be available here at home. As I said i use it  without foundation on top, but I still use a day cream under the  BB cream. It is the really nice on the skin and makes it look healthy and fresh. I use it the bright color, and it's a pretty perfect match with my skin tone right now. Could imagine that it was a little too dark in the winter, but I would probably use a real foundation in the winter either way.


The next thing I tried is Garniers response to a BB cream. Their Skin Renew, with its price of 90 dollars as I said very budget friendly, and it is even often on sale. Unfortunately, I just do not think it is good enough. It reminds me most of all a very greasy colored day cream, and I was quite disappointed when I tried it. Maybellines BB cream got my skin to look healthy and fresh, but Garniers just got my skin to look greasy. If you have very dry skin would perhaps work better, but I can not quite tell. On the other hand Garnier just came out with a new version of their BB cream for oily skin, so they have probably taken the criticism to heart and have tried to solve the problem with a new version to all of us who do not have dry skin. Unfortunately I have not tried yet, but I can only imagine it's an improvement. Another problem I have with Garniers BB cream is the color. I again use the lightest color, but it's just a little too dark for me.


So all in all: Maybelline's BB cream is mush better than Garnier's BB cream

Do you use BB cream? And which one?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar