tirsdag den 19. februar 2013

MAC PRO Conceal and Correct Palette

Det er ingen hemmelighed at jeg har ret tydelige mørke rander under øjnene, så jeg er på en evig jagt efter en effektive concealer. For nyligt udkom MAC med en concealer palette, og den blev jeg selvfølgelig nødt til at prøve. Paletten kommer i farverne Light, Medium, Medium Deep og Dark, og eftersom jeg har ret lys hud, har jeg selvfølge købt farven Light. 


Der er fire "hudfarvede" farver, i forskellige lyse toner. Jeg siger hudfarvede farver, da de to sidste farver er corrector farver. En corrector er en concealer i en anden farve, der bruges til at udligne en farve man gerne vil skjule. I denne palette er der er en gul til at udligne røde områder, som eksempelvis bumser, og en laksefarvet til at udligne blålige og mørke farver, altså mørke rander under øjnene. Da en corrector som sagt ikke er hudfarvet, skal man altså være klar over der skal en normal hudfarvet concealer over i de fleste tilfælde. 

Farver i paletten:
NC15, W10, NC20 og NW20,  samt to Studio Finish Corrector i Pale Yellow og Pale Pink

Jeg er generelt rigtig positiv overrasket over paletten. Jeg vidste i forvejen jeg var vild med konsistensen på produktet, da det langt fra er første gang jeg prøver MACs concealere, men også farverne sidder i skabet til mig. De lyseste farver er rigtig gode over den laksefarvede corrector under øjnene, og de to mørkeste farver vil altså også kunne bruges til sommer, da de er lidt mørkere.


Der er en del der ikke er så vild med MACs Studio Finish Cocealere til under øjnene, da de kan have en tendens til at samle sig i små linjer under øjnene, men jeg har vild med dem, da de simpelthen er nogle af de mest dækkende concealere. Jeg har også selv prøvet at de kan samle sig i de små linjer under øjenene, men hvis jeg kører et lag pudder med meget let hånd over området, sker det slet ikke, og concealeren holder hele dagen!

Så alt i alt er det et temmeligt perfekt produkt for mig! Hvis du selv er interesseret vil jeg forslå dig at du tager ind i Magasin, og testerne farverne, for at være sikker på at du kan få noget ud af alle farverne i paletten, da det ellers vil være mange penge at give ud, til et produkt der måske slet ikke kan bruges fuldt ud. 

Paletten koster 355 kr. og kan købes i Magasin og på www.maccosmetics.dk

Hvis du synes det er for mange penge at kaste efter concealer, eller simpelthen bare ikke har brug for helt så mange muligheder, har Gosh netop lanceret et lignende produkt der hedder BB Skin Perfecting Kit.
Sættet indeholder godt nok ingen corrector, men har to toner concealer og en highlighter, så det er i hvert fald et alternativ til den noget dyre MAC palette, da den fra Gosh kun koster 100 kr. netop nu i Matas. Normal prisen er er 120 kr. Har endnu ikke fået prøvet den fra Gosh, så hvis nogle af jer har, så vær sød at del med os i kommentarfeltet hvad i synes om den? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar