onsdag den 21. november 2012

Mine ansigts rutiner ♥

Jeg elsker selv at se hvilke produkter folk bruger om morgenen når de står op, og om aftenen inden de går i seng, så derfor tænkte jeg at jeg ville dele med jer hvad mine egne rutiner er. 

Jeg går meget op i ikke at skifte mine produkter ud for meget, da jeg ikke føler huden får så meget ud af det, også selvom jeg virkelig elsker at prøve nye ting hele tiden. 

Min morgen rutine består ikke af særlig mange trin, da jeg som regel ikke har ret meget tid til at gøre så meget for min hud om morgenen. Når jeg kommer ud af badet, bruger jeg først Hydramax serummet fra Chanel.



Jeg elsker virkelig at bruge det, men må ærligt indrømme det ikke er hver dag det kommer i ansigtet. Mest af alt bare fordi at Chanels hudpleje produkter lidt er nogle dyre indkøb. Hvis ikke de var så dyre, så havde jeg glædeligt brugt det hver eneste dag. For mig er det en luksus, når jeg har ekstra tør hud, eller bare har lyst til at forkæle mig selv. Serummet dufter fantastisk, og gennemfugter min hud sammen med min dagcreme. 

Den creme jeg bruger er Lait-Créme Concentré fra Embryolisse. 



Hvis du i længere tid har læst skønhedsblogs, kan du nok ikke have undgået at læse om denne kult-creme. Den er min absolut yndlings. Der er ikke så meget lir over indpakningen,  men den gør hvad den skal, og den gør det godt! Udover at den gennemfugter huden, er det også en god primer inden makeuppen skal lægges. Personligt ville jeg ikke have noget at bruge denne creme om aftenen også, hvis det ikke lige var fordi jeg havde en natcreme, stående på badeværelses hylden. 

Jeg bruger også en øjencreme, både fordi det lægger en god base inden concealeren skal på, men også fordi jeg har enormt mørke rander under øjenene, så jeg har brug for noget til at friske dem op. 



Jeg bruger Gin Zing fra Origins, der er en opfriskende øjencreme, der lysner området omkring øjenene, da der er små små glitter partikler i cremen. 

Om aften starter jeg selvfølgelig med at tage min makeup af enten med min Bioderma, eller med min Alt-I-En ansigtsrens fra matas. 

En gang om ugen bruger jeg derefter en skrub der hedder Gentle Aromatic Exfoliator fra Nuxe, og de 6 andre dage bliver det her step så sprunget over. Det er en forholdsvis mild skrub, der egentlig bare gør hvad den skal, uden at irritere huden. 



Derefter renser jeg huden med Gentle Toning Lotion fra Nuxe, for at få de sidste rester af dagen af. Normalt bryder jeg mig ikke om skintonics, fordi de ofte bare udtørre min hud, men den her renser, samtidig med den virker beroligende på min hud, og efter den er huden bare helt klar til at blive fugtet. Den er ligesom skrubben fra der rose serie, og dufter skønt af roser. 



Sidst min ikke mindst bruger jeg en natcreme fra Biotherm der hedder Aquasource Nuit  High Density Hydrating Jelly, og er som navnet hentyder en gelé agtig formel, der gør at jeg vågner op om morgenen med helt gennemfugtet og på en eller andet måde meget frisk hud, hvis det giver nogen mening.



Tænker at jeg også vil lave et indlæg med min hår rutine. Jeg lavede et indlæg om det da jeg startede med at blogge, men har ændret en del, så tænkte det måske kunne være interessant, og på den måde ville jeg kunne dele nogle nye hår produkter med jer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar